Hur?

Stockholms stad har använt Meerci®™i många planer på programstadiet, innan några avtal med byggföretag har upprättats eller detaljplanearbeten för bygglov har startat. Denna process ger planerare och politiker en möjlighet att lära sig om människors erfarenheter och diskutera framtidsvisioner tillsammans i ett tidigt planeringsskede.


Inom varje programområde identifieras 10-15 platser av intresserade att använda Meerci®™för att få kunskap om hur invånarna upplever sin egen miljö.


Projektet Riddersvik, i Stockholm är ett exempel där Meerci®™använts i ett tidigt planeringsskede.


Läs mer om Projekt Riddersvik här >>



Tillvägagångssättet med Meerci®™är ett samarbete mellan oss och beställaren, till exempel en planarkitekt. I beställningen av Meerci®™bestäms områdets avgränsning och vilka platser som ska mätas.


Beroende på hur resultaten ska användas så bestäms levererans. Till exempel en diagram och analys i en powerpoint för fortsatt medborgardialog och en skriftlig rapport med komplett text.


Enkäten utformas av oss och tillhandahålls som länk till beställarens hemsida. Enkäten annonseras på lämpligt sätt. Samarbetet med beställaren av Meerci®™innebär att enkätförfarandet och sammanställning av resultaten kan ske på distans över hela världen.


Hela processen med en Meerci®™mätning tar sammanlagt ca tre månader. Den effektiva arbetstiden är lägre.


Från uppdragsbekräftelse till dess att enkäten ligger tillgängligt på nätet brukar det gå åt cirka en månad. Enkäten finns tillgänglig cirka en månad. Sammanställning av resultat och leveransmaterial tar en månad


Kostnaden för en Meerci®™undersökning är ca 120 000 –180 000 SEK beroende på uppdragets omfattning.


Månad 1

Uppdragsbekräftelse.

Avgränsning av området på digital karta.

Val av platser att mäta med Meerci®™samt ett foto av varje plats för enkäten.

Utformning av digital enkät enligt Meerci®™standard.


Månad 2

Annonsering av enkät.

Enkäten besvaras.


Månad 3

Sammanställning av resultat.

Analys av resultat.

Leverans av diagram och analys i en powerpoint presentation och en skriftlig rapport.



How?

The city of Stockholm has used Meerci®™in many plans at the program stage before any agreements with building companies have been formed or detailed planning work for building permits have started.


This process gives the planners and the politicians an opportunity to learn about the people’s experience and discuss future visions together at an early planning stage. Within each program area, the planning architects usually identifies 10-15 places where they are interested in using Meerci®™to receive knowledge about how inhabitants experience their own environment.


The example Riddersvik, in Stockholm, has used Meerci®™at an early stage in planning.


Read more about project Riddersvik >>



The approach with Meerci®™is a collaboration between us and the client, for example a planning architect. In the order for Meerci®™, the delimitation of the area and which locationds are to be measured with Meerci®™ are determined. Depending on how the results are to be used, it is determined how to deliver diagrams and analysis. For example a powerpoint for continued citizen dialogue and a written report with analysis text.


The questionnaire is designed by us and provided as a link to the client's website. The survey is advertised in an appropriate manner. The cooperation with the client of Meerci®™ allows the survey procedure and compilation of the results to take place remotely all over the world.


The survey process with Meerci®™ takes a total of about 3 months. The effective working time is lower.


From assignment confirmation until the survey is available online, it usually takes about one month. The questionnaire is available for approximately one month Compilation of results and delivery materials takes approximately one month


The cost of a Meerci®™ is approx. SEK 120,000 -180,000 depending on the scope of the assignment.


1stmonth

Assignment confirmation.

Delimitation of the area on a digital map.

Selection of locations on the map be measured with Meerci®™with photo of each location for the questionnaire.

Design of digital questionnaire according to Meerci®™ standard.


2ndmonth

Advertising of survey.

The questionnaire is answered.


3rdmonth

Compilation of results.

Analysis of results.

Delivery of diagrams and analysis in a powerpoint presentation and a written report.



unsplash